Konkurs Przedsiębiorstwo Społeczne Roku

Konkurs na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku – III edycja 

Ważnym dla rozwoju przedsiębiorczości społecznej jest zrozumienie zasad, którymi rządzi rynek. Coraz częściej konsumenci deklarują chęć korzystania z produktów i usług oferowanych przez podmioty ekonomii społecznej. Żeby wykorzystać pojawiające się szanse przedsiębiorstwa społeczne powinny przedstawić wysokiej jakości ofertę.

Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych organizuje Konkurs, który wyłoni firmy społeczne najlepiej przygotowane do konkurencji na wolnym rynku, jednocześnie wypracowujące istotny zysk społeczny.

Cel
Celem Konkursu jest wsparcie najbardziej przedsiębiorczych podmiotów ekonomii społecznej poprzez:

> promocję produktów i usług wysokiej jakości,

> promocję konkurencyjnych rozwiązań marketingowych,

> promocję innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych,

> promocję umiejętnego działania biznesowego dla realizacji celów społecznych.
Uczestnicy
Do Konkursu mogą zgłaszać się:

> organizacje pozarządowe (fundacje i stowarzyszenia) prowadzące działalność gospodarczą,

UWAGA: nie jest wystarczający zapis w statucie organizacji o możliwości prowadzenia działalności gospodarczej!

UWAGA: do udziału w Konkursie nie będą przyjmowane podmioty prowadzące wyłącznie działalność odpłatną pożytku publicznego!

> organizacje pozarządowe (fundacje i stowarzyszenia) prowadzące zakład aktywności zawodowej na podstawie odrębnych właściwych przepisów prawa;

> spółdzielnie pracy, spółdzielnie inwalidów i niewidomych;

> spółdzielnie socjalne osób fizycznych oraz spółdzielnie socjalne osób prawnych;

> osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, prowadzące działalność gospodarczą;

> osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, prowadzące zakład aktywności zawodowej;

> spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, które nie działają w celu osiągnięcia zyskuoraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Kategorie
Kategoria Przedsiębiorstwo Społeczne Roku
– zgłosić się mogą przedsiębiorstwa, które:

> w ostatnim zamkniętym roku obrotowym osiągnęły przychód z działalności gospodarczej  na poziomieminimum 100 000 zł,

działają od co najmniej 24 miesięcy.
Kategoria Pomysł na Rozwój
– zgłosić się mogą przedsiębiorstwa, które:

działają od co najmniej 12 miesięcy,

> przedstawią konkretny pomysł na rozwój przedsiębiorstwa.
Nagrody w Konkursie

> finansowe
Zwycięzcy Konkursu otrzymają nagrody finansowe. Pula nagród wynosi 65 tys. zł.

> doradcze
Finaliści obu konkursowych kategorii będą mieli szanse powalczyć o Nagrodę Pracowników PwC Polska w formie doradztwa biznesowego.

> Nagroda Publiczności
Spośród przedsiębiorstw społecznych, które przejdą do finału Konkursu, Internauci wybiorą „Przedsiębiorstwo Społeczne Publiczności”. Nagroda Publiczności nie jest nagrodą finansową.

Zespół Ekspertów i Rada Konkursu
Zespół Ekspertów to dziesięcioosobowe grono specjalistów, którzy dokonują oceny zgłoszonych przedsięwzięć, biorąc pod uwagę kryteria społeczne i ekonomiczne w obszarze ekonomii społecznej. Listę członków Zespołu Ekspertów znajdą Państwo tu>

Radę Konkursu tworzą autorytety w obszarze ekonomii i działań społecznych. Informacje o członkach Rady Konkursu znajdą Państwo tu>

Kryteria oceny
Zespół Ekspertów i Rada Konkursu przy wyborze laureatów będą oceniać przede wszystkim:

> efektywność zarządzania,

> pomysł na produkt lub usługę,

> pomysł na promocję,

> innowacyjność działania,

> skuteczność w rozwiązywaniu problemów społecznych przy użyciu instrumentów ekonomicznych.
Przebieg Konkursu i terminy

I etap – ocena formalna wniosków
Sekretarz Konkursu (przedstawiciel organizatora) sprawdzi zgłoszenia pod kątem poprawności formalnej i kompletności dokumentów.

II etap – ocena merytoryczna wniosków
Zespół Ekspertów oceni według przyjętych kryteriów zgłoszone przedsięwzięcia, wyłoni grupę finalistów i zarekomenduje ją Radzie Konkursu.

III etap – Finał wybór laureatów
Rada Konkursu na podstawie ocen i rekomendacji ekspertów podejmie decyzje o przyznaniu nagród.

Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi w listopadzie 2013 roku.

Harmonogram Konkursu

TERMIN ZADANIE
26 marca – 8 maja składanie aplikacji do Konkursu
8 – 31 maja ocena formalna nadesłanych zgłoszeń
czerwiec – wrzesień prace Zespołu Ekspertów: ocena formularzy i wizyty studyjne
październik ogłoszenie listy finalistów, spotkanie Rady Konkursu – wybór laureatów, przygotowanie internetowego plebiscytu na Nagrodę Publiczności
22 listopada uroczyste zakończenie Konkursu

 

więcej na stronie konkursu