Aktywność edukacyjna osób starszych w Polsce — poziom, uwarunkowania i kierunki rozwoju polityki publicznej
Zachęcam do zapoznania się z artykułem autorstwa K. Turka i B. Worek – czytaj całość
Streszczenie
Uczenie się przez całe życie (LLL), także w wieku przed- i poemerytalnym, będzie odgrywało coraz istotniejszą rolę w kontekście społecznych, gospodarczych i technologicznych wyzwań najbliższej przyszłości. Problemy te zostały rozpoznane, a LLL uwzględniono w głównych dokumentach strategicznych Polski i UE jako priorytet horyzontalny. Jednak dotychczasowe działania Wspólnoty w tym zakresie były nieskuteczne i nieefektywne. Celem artykułu była analiza rozwoju polityki uczenia się osób starszych i jej uwarunkowania. Zaprezentowana została diagnoza aktywności edukacyjnej osób starszych w Polsce, indywidualne i systemowe uwarunkowania tej aktywności oraz najważniejsze wyzwania dla rozwoju polityki publicznej.
Słowa kluczowe: uczenie się przez całe życie, osoby starsze, aktywne starzenie się, edukacja, rynek pracy